CxO as a service

meeting met post-its en groot scherm

Groei blijven realiseren in de wereld van morgen.

CxO as a service, da’s tools en technologieën inzetten om je huidige bedrijfsflow te optimaliseren, en zo je groeimarge te verzekeren.

Ja, digitale transformatie dus. 

Waarom dat belangrijk is? Denk maar eens na. Je kan vast wel een aantal zaken bedenken die vandaag niet zo efficiënt verlopen. Je administratieve processen gaan veel te traag én zijn foutgevoelig. Of Excel wordt volledig uitgeperst voor ingewikkelde data-opslag en -analyse. En wie weet heb je voor elke (echt élke) applicatie die je wil gebruiken, een aparte login nodig.

 

Krijg je al de kriebels? Wij ook.

In een wereld waarin verandering de enige constante is, is het belangrijk om je plaats te vinden in het digitale tijdperk. Dat brengt op verschillende vlakken namelijk heel wat voordelen met zich mee! En die voordelen gaan verder dan louter kostenreductie. 

De voordelen op een rij

#1

Je treedt op een andere manier in contact met je klanten en besteedt meer aandacht aan customer service. Een hoge klantentevredenheid blijft dus niet uit.

#2

Ook je medewerkers zijn tevreden. Ze verliezen niet alleen geen tijd meer door logge processen, maar verbeteren ook hun skill set dankzij de nieuwe tools en technologieën.

#3

Dataverzameling en -analyse worden alleen maar eenvoudiger. Zo neem je geïnformeerde (pro-actieve) beslissingen die je bedrijfsstrategie ten goede komen.

#4

De tijd dat je je diensten louter offline aanbiedt, is voorbij. Trek je de digitale kaart, dan kan je eenvoudig je diensten digitaliseren.

Start Small Approach: aanpak aangepast aan jouw tempo en noden

Louter de trends volgen? Doen we niet aan mee! We ontwikkelden onze volledig eigen aanpak, helemaal op jouw maat, én met de nodige aandacht voor change management.

icon vergrootglas

Verkennende analyse

Welke knappe koppen in je bedrijf weten het meest over je bedrijfsprocessen? Met hen zetten we ons aan tafel. Resultaat? Een overzichtelijke impact/effort analyse.

icon people

Deep dive

Hebben we de prioriteiten bepaald, dan gaan we gericht in gesprek met de verschillende stakeholders. Zo hebben onze solution architecten alle info om jouw business case volledig uit te werken.

icon tool

Implementatie

Ons eigen inhouse Office of the CxO gaat aan de slag. Voor elke oplossing hebben we de juiste expert: van data engineers en data & BI architecten tot automatisatie engineers, developers en process engineers. Via regelmatige statusmeetings houden we de vinger aan de pols.

icon puzzle

Opvolging

Je bedrijf staat natuurlijk niet stil! In welke richting je ook verder groeit, wij groeien met je mee. Innoveren doen we samen, door kennis te combineren. Als echte partner zorgen we ervoor dat je oplossing, en dus je investering, ook op langere termijn succesvol blijft.

Tools en technologieën: welke oplossingen bieden we aan?

icon robot

Robotic Process Automation (RPA)

RPA-software automatiseert repetitieve, op regels gebaseerde taken. Starten er bijvoorbeeld op heel regelmatige basis nieuwe collega’s op? RPA kan het onboardingproces deels automatiseren door onder andere bepaalde administratie.

icon brains

Artificial Intelligence (AI)

AI laat machines toe om waar te nemen, te begrijpen, te handelen én te leren, net zoals mensen. AI kan dus, gebaseerd op menselijke input, automatisch en zelfstandig beslissingen nemen of voorspellingen doen. Van een chatbot die vragen van klanten beantwoordt, tot een voorspelling over welke sales leads zullen converteren: AI is er voor je. 

icon API

Application Programming Interface (API)

Een API zorgt ervoor dat systemen als het ware met elkaar kunnen praten. Er kan dus automatisch informatie opgehaald worden van het ene systeem, en vervolgens doorgegeven worden aan het andere. Een voorbeeld? Facturen aanmaken en versturen, of voorraadbeheer efficiënter maken!

icon scripting

Scripting

Code op maat. Zo kan je een script het eenvoudigst definiëren. Die code kan eentonige taken automatiseren en applicaties koppelen. Denk bijvoorbeeld aan het onmiddellijk en automatisch genereren van onkostennota’s uit ontvangstbewijzen in de mailbox.

icon BI

Business Intelligence (BI)

Met BI verzamel en verwerk je grote hoeveelheden data die over verschillende bedrijfsprocessen heen aanwezig is. Het is zo dus mogelijk om het volledige rapportageproces te automatiseren. Daardoor heb je bijvoorbeeld toegang tot realtime verkoopdata, verlof- en verzuimcijfers of de resultaten van je marketingcampagnes.

Business cases

man smiling behind computer

Facturen automatisch - en dus sneller - verwerken

Hoe kan de verwerking van de facturen van leveranciers geautomatiseerd worden? Ons inhouse Office of the CxO boog zich over die vraag.

In de eerste plaats zette het team een gecentraliseerde mailbox op, waar alle facturen toekomen. Via OCR (optische tekenherkenning, waarbij uit een tekstuele afbeelding data herkend kan worden), kreeg de validatieflow verder vorm. Link dat allemaal aan de juiste accountancy software, en je krijgt een manier van werken die aanzienlijk sneller, correcter en transparanter is.

Recruiters sneller de juiste kandidaten laten vinden

Recruitmentafdelingen zetten alles op alles om de juiste kandidaten te vinden. Hoe kunnen we hun kandidatennetwerk vergroten, zodat ze sneller de perfecte kandidaat vinden? Door met externe recruitmentpartners samen te werken.

Maar ehm, hoe houden we dat zo efficiënt mogelijk? Een gecentraliseerd platform voor leveranciersbeheer bleek het antwoord. Alles is grotendeels geautomatiseerd en kan beheerd worden door amper 1 collega. Aanvragen komen vanzelf toe op het platform, net als de beschikbare kandidaten van onze suppliers. Snel, overzichtelijk en efficiënt? Zeker!

women looking at computer screen
2 people working on a computer

RPA Glossary

RPA, of Robotic Process Automation, is al een hele tijd een hot topic. Het is niet meer weg te denken uit onze samenleving. RPA helpt bedrijven met kostenreductie, schaalbaarheid en nauwkeurigheid. Tegelijkertijd geeft het je werknemers meer tijd om innovatie en groei te bewerkstelligen, want zij hoeven hun hersenen niet meer te kraken over taken die software robots automatisch, snel en foutloos kunnen uitvoeren. Klinkt het je al als muziek in de oren? Ons ook! 

Maar hoe integreer je RPA in je bedrijf? Waar begin je? Omdat we snappen dat je door technische termen zoals Attended RPA bots, Business Process Automation, Intelligent Processing ...  soms even door de bomen het bos niet meer ziet, hebben we een glossary opgesteld met de meest-voorkomende termen in RPA en hun betekenis. Je hierin inlezen lijkt ons al een mooie start!

Neem contact op!

Je bedrijf volledig op de rails krijgen in het digitale tijdperk: daar komt heel wat bij kijken. Je moet niet alleen je processen in kaart brengen, maar ook de juiste software, tools en technologieën kiezen en implementeren. Ons inhouse Office of the CxO helpt je daar graag mee, van begin tot eind! Maken we eens kennis?

Portrait picture Bert Ceuppens

Bert Ceuppens

Business Development Manager

Of laat je gegevens hieronder achter

Ja, ik wil deel uitmaken van de database van AUSY en gedurende de komende 5 jaar van hun service genieten; ik ben op de hoogte van het feit dat ik ten allen tijde het recht heb om mijn gegevens aan te passen of te bekijken; ik verklaar me akkoord met de volledige beschrijving zoals die gepubliceerd is op https://www.ausy.be/en/privacy-policy