Sales & marketing

Stagiair Lars en the two towers van Zweedse balletjes


Hier ben ik weer! Ken je me nog? Ik ben Lars, marketingstagiair bij AUSY. Vorige maand kon je op onze AUSY-blog alles lezen over mijn eerste weken in het tofste team ever. Benieuwd naar deel 2?

Social media heeft geen geheimen meer

Ik voel me haast een social media guru worden! Posts bedenken, alle data analyseren en onderbouwde verbeteringen voorstellen zijn nog steeds dagelijkse kost. And I love it

Weet je nog dat ik vorige maand vertelde dat ik mee het kerstfeestje voor de interne collega’s organiseer? Wel, dat begint vorm te krijgen! Ik had een paar locaties op het oog en heb ze bezocht met Cedric, onze event coordinator. Fijn om eens aan de andere kant te staan. Want normaal zit ik zélf gewoon in de zaal voor het feest. Tijdens het locatiebezoek waande ik me echt behind the scenes. Ik was oprecht onder de indruk van alles wat er komt kijken bij het organiseren van een event. Weer veel bijgeleerd? Zeker!

Gent en Zweedse balletjes

Speciale dag! Ik ga werken in het kantoor van Gent. Ik wil voor de file vertrekken, dus sta om 6 uur op. Da’s even moeilijk, maar hé, het is voor de goede zaak! Ik pik Cedric op aan het station van Leuven. Ik ben blij dat hij erbij is. Zonder hem zou ik volledig verdwalen, want Gent is relatief onbekend voor mij. 

Na een tocht van anderhalf uur komen Cedric en ik eindelijk aan. Het kantoor is gloednieuw en dat merk je. Kunstgras in de break rooms, zitzakken en minihuisjes om in te zitten. Kortom: geen alledaags kantoor. 

Wanneer Cedric en ik toekomen, zie ik dat Silke en Lieven er ook zijn. Bijna het volledige marketingteam zit in Gent! Onze taak vandaag? Cedric helpen met de laatste voorbereidingen voor Change your Mind, een C-level knowledge sharing event. Het is eens iets anders! De break rooms transformeren naar een ruimte waar 30 mensen comfortabel kunnen zitten en luisteren? Uitdagend! 

Wat blijkt? Er zijn te weinig kussens in de break rooms om zoveel mensen comfortabel te laten zitten. Een tripje naar IKEA (vlakbij, gelukkig) is dus nodig. Ik heb eens horen vallen dat je daar lekkere Zweedse balletjes kan eten, dus… een snelle marketinglunch it is

Eenmaal terug op kantoor leggen we de kussens goed en zijn de ruimtes klaar! De dag vliegt voorbij en ik heb nog een lange rit naar huis voor de boeg. Maar ik kijk alvast uit naar de volgende dag, want dan houden we een heuse marketingdag met het hele team!

eating swedish meatballs in the ikea

Pizza, cijfers en teambuilding

De marketingdag vindt 1x per jaar plaats en gelukkig net tijdens mijn stage! Als stagiair is het fantastisch om deze dag mee te maken, want je leert bij over alle aspecten van marketing. Het marketingteam bespreekt dan de plannen voor het volgende jaar. Strategisch immens interessant! De uitkomst zien van al het werk dat iedereen hier levert en hoe het samenhangt met elkaar: het motiveert. 

Met een lege maag daarover praten, dat gaat niet. Onder de middag bestellen we dus pizza. Deze dag heeft tot dusver alles om herinnerd te worden als de beste stagedag ooit. Pizza, losse sfeer en leerrijk!

Na zo een zware, maar leuke dag vol met strategieën en plannen overlopen, hoort de nodige ontspanning! Een gezellig diner met het hele team bijvoorbeeld. En dat is exact wat we gaan doen! Wat een leuke avond!

Lars en de gadgets

Het kort af

Over het algemeen leer ik nog elke dag bij, zelfs na ondertussen al 2 maanden stage! Het werkleven en het leven op de schoolbanken vallen niet te vergelijken met elkaar. Zodra je werkt, leer je echt veel meer. Zo leerde ik efficiënter werken, en ik weet nu ook dat een bepaalde theorie niet per se toepasbaar is in de praktijk. En cijfers? Die zijn nog belangrijker dan ik al dacht.

Helaas komt het einde van mijn stage steeds dichterbij. Ik ga al mijn laatste maand in. Zou die de voorbije maanden nog kunnen overtreffen? Ik vertel het je over een paar weken. ;-)

Ben jij net als Lars op zoek naar een fantastische stage?

Benieuwd naar wat wij je kunnen bieden?

Lees verder

collage marketingboeken
10 boeken voor beginnende marketeers
#marketing #youngprofessionals #nevernotreading
A lightbox saying we love girlpower
AUSY doneert € 1000 aan de Vrouwenraad
#internationalwomensday #Vrouwenraad
Lars with his parting gifts
Stagiair Lars en de return of het studentenleven
#stage #marketing